پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: «هویت اشکال»، «منظری برای ندیدن»، «نقش و نوا»، «ننه مکرمه»، «کوه، کوه است»، «خویشتن»، «آنجای دیگر»، «تکرار»، «بی‌شمار»، «زمان بین پرانتز»، «مرغ سحر»، «منحنی فراموشی»، «موج»، «جنگجو» و «درخشش» بخشی از نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی هستند که با شروع بهار کار خود را آغاز می‌کنند.

گالری گردی با شروع فصل بهار

به گزارش ایرنا، مکان‌های فرهنگی و هنری پایتخت میزبان هنرمندانی و علاقه مندانی هستند که سال خود را با نمایش و تماشای آثار هنری آغاز می‌کنند.

«فرناندو پسوآ» شاعر، نویسنده و منتقد پرتغالی درباره هنر معتقد است: «هنر عبارت از این است که فرصت دهیم تا سایر انسانها آنچه را که ما احساس می‌کنیم، احساس کنند، آنها را از خودشان رها سازیم و برای این رهایی خاص شخصیت خودمان را به آنها پیشنهاد کنیم.»

  • «هویت اشکال» در گالری ساربان

نمایشگاه نقاشی‌های جوزپه سالواتوره باریلارو با عنوان «هویت اشکال» به کیوریتوری ایوان بیسولی روز جمعه ۲۳ فروردین در گالری ساربان افتتاح می‌شود. جوزپه‌باریلارو متولد ١٩٨٨ در کاتانزارو و فارغ‌التحصیل از مدرسه هنر سن‌جوانی‌این‌فیوره و آکادمی هنرهای زیبای‌کاتانزارو است.
او چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در شهرهای مختلف ایتالیا، شرکت در آرت فر میلان و همچنین جوایز باسیلیو کاسلای بولونیا و هنرهای ملی ایتالیا در سال های ٢٠١٣ و ٢٠١٤ را در کارنامه‌ خود دارد.
سوزاندن چوب، شکافتن و کندن پوست آن و پوشاندن با اکرلیک سوخته برای نشان دادن روح، جان و گذشته پیکر برجا مانده، از تکنیک‌های این هنرمند در ارائه‌ آثارش است.
این نمایشگاه تا روز دوشنبه ۲ اردیبهشت در گالری ساربان ادامه‌دارد. علاقمندان برای تماشای آثار می‌توانند همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها به گالری ساربان به نشانی سهروردی شمالی، هویزه‌ی غربی، نبش یوسفی، پلاک ۱۳۰ مراجعه کنند.

  • «منظری برای ندیدن» در گالری Ag

نمایشگاه انفرادی عکس های محسن یزدی‌پور با عنوان «منظری برای ندیدن» جمعه ۲۳ فروردین در گالری Ag افتتاح می شود و تا جمعه ۲۷ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «مدرنیسم، مختصات زندگی ما را عوض کرده و زندگی در شهر مدرن، ملزومات جابجایی را. مفهوم «سفر» که پیش از این به معنی خارج شدن از شهر بود، حالا در جابجایی های داخل شهر هم کاربرد پیدا کرده است.
این سبک جدید زندگی، مرا به درک جدیدی از زندگی رساند: تقاطع، ناقض چشم‌انداز انسان از زمین است.»
این نمایشگاه واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان عضدی جنوبی، پلاک ۴۳ است.

  • «نقش و نوا» در نگارخانه فلاح زاده

نمایشگاه انفرادی نقاشی های فریبا طاهری اثنی‌عشری جمعه ۲۳ فروردین در نگارخانه فلاح زاده افتتاح می شود و تا چهارشنبه ۲۸ فروردین ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه در سعادت آباد، شمال میدان کاج، ابتدای خیابان دوازدهم، پلاک ۴۳، طبقه دوم، واحد ۵ واقع شده است.

  • «ننه مکرمه» در گالری کاما

نمایشگاهی از گنجینه موزه «ننه مکرمه» نقاش خودآموخته مازندرانی روز جمعه ۲۳ فروردین در گالری کاما به نمایش در می‌آید. در این نمایشگاه ۳۰ اثر از این هنرمند خودآموخته به همراه لوازم شخصی او از گنجینه موزه مکرمه به نمایش در خواهد آمد.
مکرمه قنبری در سال ۱۳۰۷ در روستای دریکنده بابل متولد شد، از کودکی به نقش و نگار علاقه داشت ولی تا سن ۶۷ سالگی به دلایل شرایط مشقت بار زندگی به نقاشی روی نیاورد. وی پس از مرگ همسر وقتی تنها گاوش به فروش می‌رود به نقاشی روی می‌آورد.
این گالری در خیابان پاسداران، گلستان دهم پلاک ۴۴ طبقه دوم واقع شده است.

  • «انقلاب هنر» در صبا

همزمان با ۲۰ فروردین ماه، به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی نمایشگاه نقاشی «انقلاب هنر» در نگارخانه خیال صبا فرهنگستان هنر برپا می‌شود.
روز هنر انقلاب اسلامی، نمایشگاهی از آثار هنرمندان نقاش در نگارخانه خیال موسسه صبا برگزار خواهد شد.
در این نمایشگاه بیش از ۸۰ اثر نقاشی از نقاشان معاصر همچون احمد اسفندیاری، حبیب الله آیت اللهی، حبیب الله صادقی، کاظم چلیپا، مصطفی گودرزی، ناصر پلنگی، مرتضی اسدی، غلامعلی طاهری و آثار اساتید خیالی‌نگاری با مضامین انقلابی همچون محمد فراهانی، علی اکبرلرنی، منصور وفایی و حسین حسینی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
آیین گشایش نمایشگاه از ساعت ۱۷:۳۰ روز سه شنبه ۲۰ فروردین با حضور مدیران فرهنگستان هنر و جمعی از هنرمندان در محل نگارخانه خیال موسسه صبا آغاز و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه همه روزه تا ۱۰ اردیبهشت ماه، از ساعت ۱۰ الی ۱۹به جز روزهای تعطیل میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

  • «کوه، کوه است» در کانسپت استور اردیبهشت

نمایشگاه انفرادی نقاشی های مصطفی فرج‌آبادی جمعه ۲۳ فروردین در گالری افتتاح می شود و تا چهارشنبه ۴ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه واقع در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه دوم است.

  • «خویشتن» در گالری سایه

نمایشگاه انفرادی چیدمان نسرین یوسفی با عنوان «خویشتن» در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه در گالری سایه افتتاح می شود و تا ۲۸ فروردین ادامه خواهد داشت.
گالری سایه در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۲۱ واقع شده است. این گالری از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ الی ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۷ الی ۲۱ امکان بازدید دارد.

  • «آنجای دیگر» در گالری ساربان

نمایشگاه انفرادی نقاشی جوزپه سالواتوره باریلارو با عنوان «هویت اشکال» از تاریخ ۲۳ فرودین تا دوم اردیبهشت ماه در گالری ساربان برپاست.
گالری ساربان در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ واقع شده و هر روز (به غیر از سه‌شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ الی ۲۰ امکان بازدید دارد.

  • «تکرار» در گالری اِمکان

نمایشگاه انفرادی عکس های غزاله هدایت با عنوان «تکرار» جمعه ۲۳ فروردین در گالری اِمکان افتتاح می شود و تا جمعه ۶ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه واقع در خیابان میرزای شیرازی، کوچه دوم، پلاک ۳، زنگ یک است.

  • «منحنی فراموشی» در گالری سیحون

همچنین نمایشگاه انفرادی نقاشی فریبا گرجیان با عنوان «منحنی فراموشی» ۲۳ فرودین در گالری سیحون افتتاح می شود و تا چهارم اردیبهشت ماه ادامه دارد.
این گالری در خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱۱ واقع شده است و از شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ امکان بازدید دارد.

  • «بی‌شمار» در گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی فرح سلطانی با عنوان «بی‌شمار» که در تاریخ ۲۳ فرودین ماه در گالری شیرین افتتاح شد تا چهارم اردیبهشت ماه میزبان این نمایشگاه خواهد بود و همچنین نمایشگاه گروهی با عنوان «نورچشمی‌های اتاق آئینه» از نخستین نمایشگاه‌های سال ۹۸ این گالری محسوب می‌شود.
این گالری در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳، پلاک ۵ واقع شده است. ساعت بازدید از این نمایشگاه نیز هر روز به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ الی ۱۹ اعلام شده است.

  • «زمان بین پرانتز» و «مرغ سحر» در گالری دنا

گالری دنا نیز در نخستین ماه سال ۹۸، از تاریخ ۲۳ تا ۲۸ فروردین ما میزبان دو نمایشگاه گروهی تصویرسازی آثار نگین احتسابیان، سارا افضلی، هاله پارسا زادگان، جمال و هادی رحمتی، افسانه صانعی، نوروز عباسی و علی کیانی با عنوان «مرغ سحر» و نمایشگاه انفرادی عکس حسنا شهامی‌پور با عنوان «زمان بین پرانتز» است.
گالری دنا واقع در میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، کوچه سوسن، پلاک۴ است و از ساعت ۱۶ الی ۲۰ امکان بازدید دارد.

  • «موج» در گالری آریا

نمایشگاه انفرادی نقاشی شهین تابان‌فر با عنوان «موج» فروردین افتتاح شد تا ۳۰ فروردین در گالری آریا برگزار می‌شود.
گالری آریا، خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی، کوچه زرین، شماره ۱۰ واقع شده است. همچنین ساعات بازدید از این نمایشگاه از هر روز ۱۴ الی ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ اعلام شده است.

  • «جنگجو» در گالری والی

نمایشگاه گروهی «جنگجو» از ۲۳ فروردین تا سوم اردیبهشت ماه در گالری والی در حال برگزاری است.
گالری والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده و ساعت بازدید نیز از هر روز (به غیر از شنبه‌ها) ۱۲ الی ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ الی ۲۰ اعلام شده است.

  • «درخشش» در گالری ایوان

نمایشگاه انفرادی فریدون امیدی با عنوان «درخشش» ۲۳ فرودین ماه افتتاح می شود و تا ۹ اردیبهشت ماه در گالری ایوان برگزار می‌شود.
گالری ایوان در الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، پلاک یک واقع است. همچنین ساعت بازدید از این نمایشگاه هر روز (به غیر از شنبه‌ها) ساعت ۱۶ الی ۲۰ اعلام شده است.

کد خبر 436979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha